piątek, 3 marca 2017

#151 Kabaretki:) HIT CZY KIT?

Hejka:D

W tym poście przybędzie trochę inspiracji...
Ostatnio portale społecznościowe jaki i blogi opanowała moda na kabaretki. Powiem Wam i ja się tej modzie skusiłam ale o tym później. Może zaczniemy od historii.

Historia w pigułce:
Kabaretki mają dość długą historię za sobą. Pierwsze kabaretki zostały wyprodukowane około 1890 r. we Francji. Krótko później kabaretki były noszone jako „odzież robocza” w domach publicznych. Dla „porządnych” kobiet kabaretki, wtedy uznane za wyzywające, były wielkim tabu. Dopiero w latach 5o-tych Hollywood polepszyło wizerunek dziurawych rajstop. Gwiazdy jak Marylin Monroe i Marlene Dietrich wystąpiły w nich na ekranach kinowych. Dekadę później trafiły wreszcie na ulice, dzięki supermodelce Twiggy, która chętnie nosiła je do miniówek. W latach 70-tych projektantka Vivienne Westwood nadała kabaretkom całkiem nowy image – zostały modowym statement londyńskiej ery Punk. Później kabaretki cieszyły się popularnością w scenie gothic. W latach 90-tych Madonna wypromowała kontrowersyjne wówczas rajstopy dla masy. Wystąpiła w nich na koncertach i eventach oraz na okładce swojej płyty „In Bed with Madonna”. Film Moulin Rouge z 2001 znowu wzmocnił popularność kabaretek – ale nigdy nie przebiły się do pierwszych stron magazynów modowych.
Źródło:http://tematmoda.pl/kabaretki-goracy-trend-i-historia/

Dlaczego kabaretki zawojowały socjal media i szafy nie jednej blogerki?

Myślę, że ze względu na ich historie. Taki typ rajstop czy pończoch kojarzy Nam się z wieloma rzeczami, takimi jak: seks, odwaga, bunt czy pewność siebie. Czyli w sumie jakby to ująć jednym słowem, kojarzy Nam się z kobiecością:D Nie mam tu na myśli kobiecości al'a z domów publicznych czy innej źle kojarzonej Nam się kobiecości ale kabaretki dodają pewności siebie i czujemy się seksownie i pożądane. Dobra czas na inspiracje:D Bo jakbym miała tak się rozpisywać to bym lat świetlnych zabrakło!





Źródło: http://zszywka.pl/tag/kabaretki

Powiem Wam, że i ja uległam tej modzie. Najbardziej podoba mi się motyw kabaretek pod spodniami z dziurami, a już najmniej jak wystają poza stan spodni:)

6 komentarzy:

  1. Mnie kabaretki osobiście się nie podobają i źle mi się kojarzą. Ale jeśli ktoś lubi to czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie zdecydowanie hit! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio to jest mega hicior :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/black-coat.html

    OdpowiedzUsuń
  4. zależy kto jak połączy! może być KIT, ale ogólnie jest HIT :p

    OdpowiedzUsuń