piątek, 27 maja 2016

#53 Zapraszam Was do...Bajkowego zamku w Mosznej!

Witam:D

Najlepsze wycieczki to takie nie zaplanowane! Jeden telefon i szybka decyzja;)
Zapraszam Was tym razem do Mosznej.

Pałac w Mosznej (niem. Schloß Moschen. Die Residenz der Thiele-Winckler) – zabytkowa rezydencja położona we wsi Moszna, w województwie opolskim. Jest jednym z najbardziej znanych obiektów zabytkowych na ziemi opolskiej. Od 1866 do 1945 roku był rezydencją śląskiego rodu Tiele-Wincklerów, potentatów przemysłowych.
Znajdowało się w nim Centrum Terapii Nerwic. W związku z budową nowego budynku szpitalnego, działalność medyczna od kwietnia 2013 roku zostaje przeniesiona do sąsiadującego obiektu. Pałac jest częściowo udostępniony do zwiedzania; w kaplicy odbywają się koncerty muzyki kameralnej, a w galerii wystawy dzieł sztuki. Obiekt otacza ponad dwustuhektarowy park (m.in. trzystuletnie okazy dębów)


Piękny, bajkowy pałac z malowniczym parkiem zachęca swoim urokiem do spacerów, zwiedzania i poznania jego historii, a tą ma bardzo bogatą. Niestety nie mieliśmy okazji zwiedzić wnętrz zamku i posłuchać przewodnika, ale chcąc Wam polecić te miejsce zasięgnęłam wiedzy w internecie i jestem oczarowana.

Jak każdy pałac ma swoją Białą Damę. Jedna z legend mówi, że na zamku pracowała angielska guwernantka, która po prosiła by po śmierci pochowano ją na ojczystej wyspie czyli w Wielkiej Brytanii. Niestety właściciele nie uszanowali woli zmarłej i pochowali ją na wyspie w parku. Piękna dama nie zaznała spokoju i do dziś błąka się po zamkowym parku. Inna legenda głosi iż dawniej na miejscu pałacu znajdowała się siedziba zakonu templariuszy. Niestety zmiany właścicieli, pożary i wojna spowodowały, że trudno to potwierdzić.

Chciałabym Wam o wszystkim napisać. Tyle wspaniałych informacji ale lepiej zrobię jak Was po prostu tam zaproszę.

Wstęp do parku kosztuje 6 zł normalny, ulgowy 4 zł, a rodzinny(2+2) 15 zł.
Wstęp na zamek wraz z przewodnikiem kosztuje 10 zł, ulgowy 7 zł, a rodzinny (2+2) 25 zł.
Więcej szczegółów na stronie zamku: http://www.moszna-zamek.pl/

Teraz jednak zapraszam na zdjęcia!


















Do następnego!:*

11 komentarzy:

  1. widziałam na instagramie kilka fotek i od razu wiedziałam, gdzie Was poniosło. myśmy tam w zeszłym roku też przypadkiem wyglądali w drodze powrotnej z Sudetów i też szalenie mi się tam podobało. absolutnie niesamowite miejsce, niezwykle fotogeniczne. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam sporo pozytywnych opinii na temat tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  3. byłam tam kiedyś z babcią i dziadkiem :) chce wybrac sie tez z chlopakiem bo mamy tam bardzo blisko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bajkowo! poczułabym się tam jak księżniczka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Aj pięknie tam jest, też kiedyś byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia, chociaż nazwa miejscowości mnie śmieszy (ehh ten polski internet ładnie psuje człowiekowi umysł) to widzę, że warto tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a niedzielę jak spędzicie?:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam tam kilka lat temu, nic się nie zmieniło :) nadal pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale cudowne miejsce! nigdy tam nie byłam i o nim nie słyszałam, ale może kiedyś się wybiorę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepiękne zdjęcia i świetna stylizacja! :)

    OdpowiedzUsuń