czwartek, 19 maja 2016

#51 Madzioszek w kuchni: ciasto z rabarbarem

Witam!


Powinna lecieć w tle muzyczka zwycięstwa! Upiekłam ciasto!
Tak wiem, to nie żaden wyczyn ale ja bardzo rzadko tykam się piekarnika dlatego, że jest gazowy i mi ciężko go wyczuć. No ale spróbowałam bo miałam ochotę na ciasto z rabarbarem, a sezon na niego trwa:D

Przepis znalazłam na stronie : http://www.mojegotowanie.pl/
Jest mega prosty i każdy sobie z Nim poradzi:D


2 jajka ( ja użyłam trzech bo miałam bardzo małe)
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1/2 szklanka mleka
1 opakowanie cukru waniliowego
1/2 kostki margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 dag rabarbaru
cukier puder
tłuszcz do blaszki
bułka tarta do posypania blaszki






Jajka, margarynę i cukier wrzucamy do miski i miksujemy. Następnie wlewamy  mleko, wsypujemy cukier waniliowy. Powoli i stopniowo dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia.

Gdy już mamy gotową masę, smarujemy blachę i posypujemy bułką tartą. Umyty, osuszony rabarbar obieramy i kroimy na małe kawałki. Masę wlewamy do blachy i układamy na niej rabarbar i do piekarnika na około 45 minut.



Jak widać coś poszło jednak nie tak jak powinno. Ciasto dobrze nie urosło dlatego, że temperatura była za niska. Niestety ciężko ją regulować w piekarniku gazowym i się bałam, że jak dam więcej gazu to spód mi się przypali, ciasto wyjdzie z zakalcem, a na wierzchu będzie blade. Więc to, że nie urosło to najmniejsze zło jakie mogło wyjść. W smaku rewelacyjne! P sam zjadł pierwszego dnia pół blaszki więc jestem usatysfakcjonowana!:P

Do następnego!

10 komentarzy:

  1. Ojej.. Zrobiłaś mi smaka teraz na takie ciacho! :D
    Obserwuje :)

    I zapraszam do wzajemnej obserwacji do siebie: http://garderobelove.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto z rabarbarem kocham a jeszcze bardziej drożdżowe ciasto z rabarbarem. Chętnie wypróbuję ten przepis!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od kilku dni chodzi za mną ciasto z rabarbarem. Skorzystam z przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w domu ostatnio jakaś faza na rabarbar zapanowała ;D Najpierw ciasto, które nie wyszło dobre(chyba mamie podrzucę ten przepis) a teraz tato zabrał się za jakieś powidła.

    OdpowiedzUsuń
  5. ahh rabarbar to taki smak dzieciństwa... <3
    moja mama robiła kiedys genialne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  6. moje ciasta też takie małe wychodzą:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniaaaaam ! wygląda smakowicie !

    OdpowiedzUsuń
  8. moja mama ostatnio robiła ciasto z rabarbarem, ja jakoś nie mogę się do niego przekonać i go spróbować :D

    OdpowiedzUsuń